Hendrik en Ria - Reisverslag uit Peking, China van hendrikhund - WaarBenJij.nu Hendrik en Ria - Reisverslag uit Peking, China van hendrikhund - WaarBenJij.nu

Hendrik en Ria

Door: Ria

29 September 2013 | China, Peking

Om 06.00 uur opgestaan en met de metro naar een busstation gegaan, waar bus nr 877 ons naar de grote muur zou brengen. In de rij voor het instappen , klaar om in te stappen, bus vol ...... Drie mensen moesten er uit en wij mochten mee. De anderen moesten wáchten op een volgende. Opnieuw een belevenis, als enige Europeanen in een bus vol Chinezen. Na anderhalf uur aangekomen bij DE MUUR. Enorm indrukwekkend, imposant etc. Geweldig om een keer gezien te hebben. Lopen op de muur is een bijzondere ervaring, evenals het ....tig keer gevraagd worden om met hen op de foto te gaan, met de muur op de achtergrond. Terug in de stad hebben we treinkaartjes proberen te kopen op het hoofdstation van Beijing, onbegonnen werk. Zo veel mensen heb ik nog nooit gezien!. Er bleek geen enkel treinkaartje meer beschikbaar te zijn i.v.m. Nationale feestweek. Na veel zoeken en vragen konden we nog drie bushaltes krijgen. Ben heel benieuwd hoe een nachtbus functioneert. Morgen gaan we richting Longmengrotten en evt naar een nationaal park. We proberen ook nog vervoer te organiseren naar Shanghai, dat wordt nog een hele kluif, want tot nu toe niets gevonden, morgen verder zoeken. Vanavond ook nog het olympisch centrum bezocht, Bird's nest en THE icecube. Prachtige gebouwen. Voor nu lekker slapen en morgen weer organiseren. We laten zo snel mogelijk weer iets horen.

• 29 September 2013 - 17:33

Marja:

O jullie vinden het toch wel leuk he om op de foto te gaan met al die Chinezen? Anders moet je het zeggen hoor! Heb m'n netwerk aan het werk gezet zodat jullie je VIP zouden voelen

• 30 September 2013 - 20:40

Janny En Henny:

Leuk jullie te volgen,heeft Hendrik al nieuwe schoenen?nog veel plezier.Gr.Henny en Janny.