Hendrik en Ria - Reisverslag uit Peking, China van hendrikhund - WaarBenJij.nu Hendrik en Ria - Reisverslag uit Peking, China van hendrikhund - WaarBenJij.nu

Hendrik en Ria

Door: Ria

28 September 2013 | China, Peking

Beijing is echt heel groot....... Vanavond pas om 22.00 uur terug in het hotel, opnieuw gevoelsmatig een marathon gelopen. We hebben het paleis van de Hemelse vrede bezocht, voorafgegaan door een lange wandeling door het prachtige park, waar een heel goede sfeer hing. Vanuit het paleis van de hemelse vrede, de echo-muur en het park zijn we met de metro en het locale busvervoer naar de silk -market gegaan. Een groot winkelcentrum waar Hendrik zijn favoriete hobby kan uitoefenen : AFDINGEN. Daar staat deze markt om bekend en zie je dus bussen vol Amerikanen en Europeanen. Na het eten opnieuw op een locale bus gesprongen, nog een paar stations met de metro en geprobeerd bustickets te kopen om morgen naar de grote muur te gaan. Ticketoffice was dicht, na anderhalf uur reizen, terwijl we vlak daarvoor tijdens het oversteken bijna door een bus waren overreden. Het blijkt telkens weer dat je als voetganger vogelvrij bent, want of het stoplicht rood en groen is, maakt niemand iets uit. Morgen heel vroeg opstaan, een uur met bus en metro en dan hopelijk een buskaartje kunnen kopen om naar de muur te gaan. Ben benieuwd. Gelukkig slapen we goed, kan ook niet anders, want we zijn allemaal kapot aan het einde van een lange, maar leuke dag.
Het is trouwens erg leuk voor ons jullie reacties te lezen, geweldig!. We houden jullie op de hoogte (als we niet voor tijd onder de bus komen).

• 28 September 2013 - 21:18

Marja:

Arm kind, hebben ze geen respect voor je krukken?! Of neem je die niet mee? Wil je een steentje voor mij mee nemen? ( stukje China leuk!). Wij hebben hier twee dagen chinees gegeten haha, morgen boerenkool! Wat eten jullie? Lijkt niet op onze ' chinees' denk ik? En hebben jullie al chinese wijn geproefd? Hoop dat het lukt om naar de muur te gaan!
    Veel plezier hoor!

Tags: 28-09-2013