Hendrik en Ria - Reisverslag uit Sjanghai, China van hendrikhund - WaarBenJij.nu Hendrik en Ria - Reisverslag uit Sjanghai, China van hendrikhund - WaarBenJij.nu

Hendrik en Ria

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg

08 Oktober 2013 | China, Sjanghai

Opnieuw (noodgedwongen) ontbijt op bed, want sinds gisteren regent het hard en onophoudelijk, met dank aan tyfoon fitow en zijn broertje danas die er vlak achter zit.
Gisteravond er toch uit geweest voor een etentje (Carla, het was Thai), tot kniehoog kletsnat van opspattend water, zelfs onder de paraplui bleef je niet droog. Hè, Mar, je hebt gelijk, ook ik heb het afdingen niet verleerd, zelfs naar tevredenheid van de meester, hahahahahaha. Het lopen en kopen op zo'n markt vind je leuk of niet leuk. De een voelt zich er senang en de ander wordt er bloedchagrijnig van. Wij vinden het gelukkig allebei leuk en kunnen er uren /dagen rondlopen..
We hadden het bordje do not disturb opgehangen en om kwart over tien werd op de deur geklopt..... De schoonmaakster !. Lachend en Chinees babbelend kwam ze gewoon binnen, ging wat opruimen en wij moesten maar in bed gaan liggen. Ze kwam zelfs nieuwe slippers brengen (die we nog hadden) En hing het bordje van niet storen gewoon weer aan de binnenkant. Ze zal wel denken, iedereen blijft vandaag op de kamer (of in bed) en zo kan ik mijn werk niet doen. Bijzondere gewaarwording, maar ook weer grappig.
Ik hoop van harte dat we geen last hebben van het weer als we moeten vertrekken, maar als ik het goed begrepen heb zou het vanaf morgen beter worden (hoop ik, mijn Chinees is niet zo goed, haha ). Inmiddels is het hier half twaalf in de ochtend en ga maar eens een douche nemen. Het hoost waarschijnlijk de hele dag, dus doen we het rustig aan. Lieve mensen, tot gauw.

  • 08 Oktober 2013 - 23:28

    Betsy:

    Dag wereldreizigers , wat een avonturen !!! Geweldig dat jullie dit nu samen beleven ! Ook Albert en ik feliciteren jullie met jullie trouwdag. Hopelijk wordt het bij jullie droger. Hier nu prachtig weer maar helaas vanaf morgen wordt het hier herfstig. Ook mooi. Mocht ik niet meer reageren dan alvast een goede en rustige terug reis gewenst van Albert en Betsy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 04 Dec. 2012
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 14243

Voorgaande reizen:

05 December 2012 - 13 Januari 2013

Mijn eerste reis

16 September 2013 - 30 November -0001

Naar China

Landen bezocht: