Hendrik en Ria - Reisverslag uit Peking, China van hendrikhund - WaarBenJij.nu Hendrik en Ria - Reisverslag uit Peking, China van hendrikhund - WaarBenJij.nu

Hendrik en Ria

Door: Ria

27 September 2013 | China, Peking

Gisteren tussen de middag uitgecheckt uit het hotel en Nanjing en de middags in de stad doorgebracht. Tegen vijf uur met de metrokaartje het treinhoofdstation gegaan. Tijdens spitsuur met volle rugtas, koffer en krukken in de metro is een fitnessprogramma op zich, maar het is gelukt. Ma twee uur wachten arriveerde Lu, onze gids. Ticket gekocht voor de nachttrein naar Beijing, geboekt voor een slaapcoupe . Na drie uren wachten in de vertrekhal bleek in de geboekte coupe inmiddels een man te slapen, maar dat niet alleen, hij snurkte dermate dat slapen onmogelijk was. Helaas bleek hij dit de hele nacht te kunnen volhouden, een kunst op zich. Timmeren op zijn bed hielp ook niet, dus dat werd een korte nacht. Om zes uur opgestaan en om zeven uur aangekomen op het hoofdstation van Beijing. Ooit geprobeerd met drie mensen met volle bepakking tijdens de spits de metro te nemen in zo'n grote stad? Aangekomen bij het Tinanmenplein bleek dat we aan de andere kant van het plein en de weg moesten zijn....... Niet grappig, was een hele tour om aan de goede kant van het plein uit te komen. Na een douche in het hotel (echt authentiek en niet al te schoon) het Tiananmenplein en de Verboden Stad bezocht. Zelfs daar Vaak met mensen op de foto gemogen. Ongelooflijk welke afmetingen deze bezienswaardigheden hebben. Inmiddels had zich een vriendin van Lu aangesloten en zij is overal mee naar toe geweest. Een wijk, Hutong genaamd, bezocht en verkend als een domme toerist achterop een speciale fiets. Natuurlijk weer veel te duur, maar we werden rondgefietst in een Chinees Valkenburg. Stalletjes, kraampjes, souvenirs, alles wat een toerist zich wensen kan, hahahahahaha. Daarna een markt bezocht en werden we door de vriendin van Lu gevraagd mee te gaan naar haar school, waar zij deelnam aan een Engelse les die over kaas ging en waar kaas geproefd moest worden. We werden officieel ingeschreven als deelnemer aan deze les en kregen lesmateriaal uitgereikt. Gelukkig was het onderwerp kaas voor ons "gesneden koek" en toen het op proeven aankwam waren we niet de slechtste leerlingen. Daarna met een aantal mensen (o.a.twee studenten) uit eten geweest en na opnieuw een lange wandeling met de metro terug naar het hotel. Trouwens Hans, de badeend is inmiddels vertrokken uit Beijing ....... Is op weg naar het Oude Diep(je).
Het was een lange, vermoeiende, maar leuke dag. Tot gauw!

• 28 September 2013 - 11:04

Carla:

Vanuit gran canaria net jullie verslagen gelezen, wat een avontuur en wat een indrukken doen jullie daar op! Het is een reis om jaloers op te worden en alleen om die fietstochten zou je het zelf wel eens mee willen maken. Gieniet ervan, lieve groeten Herman en Carla