China (vervolg) - Reisverslag uit Sjanghai, China van hendrikhund - WaarBenJij.nu China (vervolg) - Reisverslag uit Sjanghai, China van hendrikhund - WaarBenJij.nu

China (vervolg)

Door: Ria Hund

20 September 2013 | China, Sjanghai

Al een paar dagen in Tongling. Woensdag zijn we met de hoge snelheidstrein naar Nanjing gegaan, alwaar we werden opgehaald door familie van Rongqi, die ons met de auto naar Tongling brachten. Daar hebben we 's avonds in een restaurant gegeten met familie van vaders zijde. Heerlijk eten !. Voor wie rugklachten heeft wordt een hard bed geadviseerd, dus slapen wij heerlijk op een plank, met daarop een dekbed om het ( voor ons) iets zachter te maken.
Donderdag, gisteren, zijn we opnieuw uit eten gegaan. Elke gast/ familie reserveert een kamer in een groot gebouw. In die kamer vindt dan het eten plaats. Na het eten zijn we nog op de koffie gevraagd bij een tante en oom. M.b.v. een klein woordenboekje was het heel gezellig.
Vandaag, vrijdag, zijn we uitgenodigd bij een oom om te dineren. Zal ongetwijfeld weer lekker en gezellig zijn. Toch is het Chinees lastig te volgen ( hahahahaha). Voor zover nu duidelij, vertrekken we zondag met de auto naar Nanjing alwaar wij een paar dagen in het hotel verblijven. Daarna komt een nicht bij ons als gids en vertrekken we, hoogstwaarschijnlijk, per vliegtuig naar Beijing. We zijn in een supermarkt in Tongling geweest, wat erg grappig was. Ik denk nu te weten hoe een BN' er zich moet voelen. Iedereen kijkt en lacht naar je en ze stoten elkaar aan om te laten zien dat er een europeaan is. Ook Sophia is hier een bijzonderheid. Iedereen wil haar zien en het aantal foto;s wat is genomen is niet meer te tellen.
Binnenkort meer nieuws vanuit een mooi land.