3 Dagen Tongling , verjaardag Rongqi - Reisverslag uit Sjanghai, China van hendrikhund - WaarBenJij.nu 3 Dagen Tongling , verjaardag Rongqi - Reisverslag uit Sjanghai, China van hendrikhund - WaarBenJij.nu

3 Dagen Tongling , verjaardag Rongqi

Door: Hendrik hund

Blijf op de hoogte en volg

09 Januari 2013 | China, Sjanghai

We zijn op 5 januari in Tongling aangekomen. De volgende dag hebben we rustdag gehouden.'s Middags nog even rondgelopen en aan het eind van de dag even naar de Mac. Tijdens de bestelling voelde ik iets op mijn mouw. Iemand stand naast mij en sprak me aan. Ze studeert in Amerika en hete ons welkom in China en wenste ons nog een leuke tijd in China. Tijdens het eten kwam er ineens iemand naast ons zitten en had niets besteld maar had ons vanaf de straat zien zitten en buitenlanders in Tongling is wel heel bijzonder. Haar vriend kwam ook nog en daarna nog iemand. We moesten met hun op de foto. Ze schreef nog een brief in het Engels die we moesten bewaren. Gelukkig geen uitnodiging zoals in Shanghai, Tea house Party.
De volgende dag, 7 januari, de verjaardag van Rongqi hebben we ' s middags gewinkeld met Ruud, Rongqi en de vader van Rongqi. Winkelen kent hij niet praat steeds in zichzelf hoe komisch hij het vind dat mannen ook winkelen en dingen passen. ' s Avonds zijn we met de familie van vaders kant uit eten geweest. Heerlijk gegeten en aan het eind kwam de taart, erg groot en machtig. Natuurlijk moest er weer met slagroom gesmeerd worden dat lukte bijna bij iedereen. Het leuke van zo eten is de aparte kamer met de ronde tafel.
De laatste dag ben ik nog even op pad geweest met de taxi in Tongling, taxichauffeur opgelicht op de meter stond 4 yuan, dus ik wees steeds naar de meter van 4 en hij wilde 5. Zo standvastig als ik kan zijn ik bleef bij 4. Hij stuurde mij de taxi uit. Later bedacht ik mij dat er altijd 1 yuan tax overeenkomt. Ik heb het later op de middag goedgemaakt 3 paar schoenen laten poetsen bij 2 doofstomme vrouwen. Normaal betaald wat ze er voor vroegen. En ieder nog 10 yuan extra gegeven, om een foto te maken. Komisch was dat ze mij overal moesten voelen, mijn Beenhaar mijn warme handen en iedere keer een reactie.
's avonds heeft Ruud nog nieuwe foto's geplaatst. In Tongling had ik ook al verhaal geschreven maar wilde niet opslaan vandaar dit verlaatte verhaal.
Morgen met de bus naar Shanghai, toch wel mijn stad. De reis duurt 6.5 uur, ik heb het al een keer meegemaakt dus weet hoe het verloopt.




Tags: , 09, 01, 2013

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 04 Dec. 2012
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 14260

Voorgaande reizen:

05 December 2012 - 13 Januari 2013

Mijn eerste reis

16 September 2013 - 30 November -0001

Naar China

Landen bezocht: