Reis naar Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van hendrikhund - WaarBenJij.nu Reis naar Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van hendrikhund - WaarBenJij.nu

Reis naar Shanghai

Door: Hendrik hund

09 Januari 2013 | China, Sjanghai

Vandaag reizen met de bus.
Alles inpakken en weer een deurtje verder. Om negen uur zouden we vertrekken uit het hotel en Ruud en Rongqi brengen ons met de taxi naar het station. En wie kwam er nog even aanlopen, Rongqi's vader, hij wilde ons ook nog even gedag zeggen. Ze hebben Sophia bij zich en overal waar ze komt komen direct Chinezen op haar af om te kijken en willen haar vasthouden, ook hier weer. Ticket gekocht voor de bus. Dit keer een echte touringcar dat is wel heerlijk. 6.5 uur gereist, met een tussenstop waar iedereen uit de bus moet. De reis verliep goed. Annet en ik moesten nu zonder onze gids de weg in de metro vinden ook dat ging goed, je kent de weg toch al een beetje en dat helpt. We waren om 17.00 uur in het hotel. Nog wat eten gekocht en lekker rusten op bed en het verhaal even typen. Nou even, iets langer,ik leer al aardig typen.
Het is hier de komende dagen goed weer, dus we gaan nog wel het hoogste gebouw in. 's nachtsl vriest het en overdag plus 5. Beijing was stuk kouder min 15/17.

• 09 Januari 2013 - 13:53

Janita:

Bedankt voor jullie kaart. Erg leuk zo'n Chinese! Heel veel plezier nog. Vr groet Janita

• 09 Januari 2013 - 13:56

Carla:

Hoi allemaal,

Wat hebben jullie veel gezien en meegemaakt tijdens jullie verblijf in China! Door alle verhalen hebben we een beeld gekregen van het land en de mensen maar dat is natuurlijk niet te vergelijken met jullie ervaringen en belevenissen...
    Veel plezier nog de laatste dagen in Shanghai en een hele goede terugreis.

Groetjes, Herman, Carla en Lisa

• 09 Januari 2013 - 15:08

Hoi janita,
    Ja de Chinezen in het binnenland duidelijk maken wat voor kaart je wilt was moeilijk, alleen op het postkantoor was dit te krijgen. In Tongling komen geen blanken en dat merk je duidelijk hoe je wordt aangekeken, je bent toch een bezienswaardigheid voor hun. Zelfs het uit eten gaan in een aparte kamer zogauw de deur open gaat kijken ze naar binnen of ze gaan in de deuropening staan. Soms vragen ze of ze een foto mogen maken met jouw erop en zelf natuurlijk ook. Gisteren moest Annet ook nog een paar keer op de foto met een meisje.
    Groetjes uit China.

• 09 Januari 2013 - 15:11

Hoi Carla,
    We hebben al veel meegemaakt, maar dat je af en toe nagekeken wordt is wel een apart gevoel zeker in Tongling waar je geen westerling ziet. Hier in Shanghai is dat anders hier kom je toch meer westerlingen tegen, veel Duitsers.
    Groetjes aan iedereen

Tags: 09, 01, 2014