Reis naar Tongling - Reisverslag uit Tongling, China van hendrikhund - WaarBenJij.nu Reis naar Tongling - Reisverslag uit Tongling, China van hendrikhund - WaarBenJij.nu

Reis naar Tongling

Door: hendrik hund

05 Januari 2013 | China, Tongling

Vandaag gaan we met de bus naar Tongling, ongeveer 4 uur reizen in een echte chinese bus. Omdat er een nieuwe leider is gekozen in China zijn de regels behoorlijk strenger geworden,. We hadden al de ervaring met visum aanvraag, kompleet reisplan indienen, sommige hotels mogen buitenlanders niet in, een binnenlandse vliegreis via chinese reisbureau was ook een probleem en nu zij n er ook maatregelen getroffen voor het busvervoer. misschien wordt het wel glad en daarom was de laatste bus uit Nanjing afgezegd.Wij wisten van niets en wilden 4 tickets kopen bleken dat de laatste 4 plaatsen te zijn in deze bus, geluk, anders moesten we gewoon nog een dag blijven. De bus zat helemaal vol, in china mag je niet staaan in lange afstand reizen. 4 uur in een bus met slechte schokbrekers, as enz . We hadden soms de hele weg nodig zo schommelde de bus.
Tegen 20.00 uur waren we in Tongling. Ergens op een doodlopende weg moesten we er uit en er stonden taxi's klaar ons naar de stad te brengen.
's Avonds met Rongqi vader uit eten, deze man praat de hele tijd maar door en lacht er steeds vriendelijk bij, geen idee waar hij het over heeft Rongqi kan hem ook niet altijd volgen waar hij het over heeft.
We hebben een goed hotel nu met kamer en aparte slaapkamer. We zoude Wifi moeten hebben en warm water voor ons bad maar allebei doen het niet. Ik zit nu achter de computer van het hoten.
Morgen een dag niets doen.
We willen toch nog even uitrusten voordat we weer terug vliegen.

• 08 Januari 2013 - 11:57

Betsy:

Dag Hendrik en de rest van de familie,

Zo zit de reis er bijna op ? Wanneer vliegen jullie weer terug ? Volgens mij hebben julie wel een maand nodig om zoveel indrukken te verwerken, prachtig hoor, dit maakt een mens niet vaak mee !!!
    Het lijkt mij bijzonder vreemd om in een land te vertoeven waar je niet vrij bent om te gaan en te staan waar je wilt. Grappig dat ook je schoondochter haar vader niet kon volgen. Ik wens jullie nog een fijne tijd toe in China en een HELE GOEDE terug vlucht naar ons kleine kikkerland, maar toch o zo heerlijk.

• 09 Januari 2013 - 15:21

Hoi Betsy,
    We hebben dan een klein kikkerland, maar het komt heel schoon en georganiseerd over en dat is hier wel eens een probleem. Er is toch heel veel vervuiling en zeker niet echt schoon. En er zijn overal mensen, heel veel mensen waar je ook kijkt . Het is net een soort stroming van mensen de een gaat die kant op en de andere stroming de andere kant. Daar moest ik in het begin behoorlijk aan wennen zoveel mensen om je heen. De gewenning is er nu wel. Maar
    Terug naar Nederland daar heb nu ook wel weer zin in. De terugvlucht heb ik weinig invloed op, Annet zegt gewoon gaan zitten en afwachten tot je weer in Nederland bent.
    Morgen gaan we in Shanghai nog het hoogste gebouw op, het is hier nu zonnig weer.
    Tot volgende week

Tags: 05, 012013