Reizen naar nanjing - Reisverslag uit Peking, China van hendrikhund - WaarBenJij.nu Reizen naar nanjing - Reisverslag uit Peking, China van hendrikhund - WaarBenJij.nu

Reizen naar nanjing

Door: Hendrik hund

04 Januari 2013 | China, Peking

Vandaag gaan we Beijing verlaten en op weg naar Nanjing. Ook nu gaan we weer met de hoge snelheidstrein, we hebben 309 gehaald. Het zitten in deze trein is geweldig je voelt helemaal niets van het spoor. Super ingericht en schoon, je kunt zelfs ervoor kiezen om de hele weg te liggen maar dan betaal je er ook behoorlijk voor. Wij hadden 2 klas gekozen, van de hostel naar de metro, 2 keer overstappen en we waren bij het station. Ook dit weer verschrikkelijk groot. Alles liep weer perfect met Ruud als reisleider. Om 15.00 waren we in Nanjing. We werden opgehaald door de neef van Rongqi. We zijn naar de oom en tante gereden en daar iets gegeten. Hotel gezocht en "s avonds uit eten met de familie aan een grote ronde tafel met een glasplaat die draait met het eten erop. Wordt steeds aangevuld met eten eniedereen pakt met zijn stokjes het eten van de schaal/schalen. In china mogen de schalen niet leeg zijn want anders is er niet voldoende besteld en dat doet een goede gastheer niet. Uit eten wordt in china niet laat maximaal een keer 21.00 uur, dat is al heel laat. Morgen door naar Tongling.

• 05 Januari 2013 - 11:26

Betsy:

Dag Hendrik,

Wat een ervaring zeg !!! wat zul je aan het eind van deze reis moe zijn van alle indrukken. Leuk om je reis zo te volgen inclusief foto's. Heel veel plezier nog even in China en geniet ervan !!!!!!!! Groetjes aan iedereen

• 06 Januari 2013 - 07:00

Hallo Betsy,

Een ervaring is het, zeker de muur, heeft veel indruk op mij gemaakt. We zijn nu in Tongling voor een paar rustige dagen, want vermoeiend is het. We blijven daarna nog 3 nachten in Shanghai om voor de laatste indrukken. Toen we in Shanghai begonnen was het weer steeds slecht en zijn toen niet in het hoogste gebouw geweest mocht het weer nu beter zijn dan gaan wee daar nog in.
    Groetjes van ons.

Tags: 04, 01, 2013