Naar de Great Wall, indrukwekkend! - Reisverslag uit Peking, China van hendrikhund - WaarBenJij.nu Naar de Great Wall, indrukwekkend! - Reisverslag uit Peking, China van hendrikhund - WaarBenJij.nu

Naar de Great Wall, indrukwekkend!

Door: Hendrik hund

03 Januari 2013 | China, Peking

Eergisteren had Ruud al tickets besteld voor de tour de de muur.
Vandaag om 10.45 vertrokken met een kleine bus naar de muur.
We waren met 12 personen in de bus, 2 uit Zweden, 5 Afrika, 3 Nederland en een paar Chinezen.
De. Reis duurde ongeveer 1.5 uur. Het was niet druk op de parkeerplaatsen en konden dan ook op parkeerplaats 1 uitstappen om daarna een deel de berg op te lopen tussen, je raadt het al, heel veel verkopers en kraampjes. We zijn met de stoeltjes lift omhoog gegaan, wel oud maar kwamen bij de muur. Waar we de muur op zijn gegaan was echt schitterend, je kon ontzettend ver kijken en de muur goed volgen. We kregen 2 uur van de Guide om de muur te bekijken. We zijn een uur gaan lopen over de muur en daarna weer een uur terug en veel foto's gemaakt. Bij de stoeltjes lift kon je of met de lift naar beneden of met een slee, rodelen. Iedereen ging rodelen. Super leuk.
Met de bus weer terug en we gingen nog even langs het olympisch dorp en naar een zijdestraat, bij Ruud gingen de haren al omhoog en gaf aan dat is net zoiets als het theehuis maar dan met onze bus met 12 personen. Nou het was ook zo, kleine informatie en daarna graag kopen. We hadden dus blijkbaar al entree betaald hiervoor, zat bij de prijs in.
Bij de bus terug gekomen moesten we in de andere bus, onze bus had ineens pech en onze Guide nam ook afscheid en gaf nog even aan ons door waar we eruit moesten. Om 17.00 uur waren we terug in ons hostel. Ik vond de muur een hele ervaring.
Morgen weer een dag reizen, ik begin ook wat moe te worden dus de komende dagen doen we rustig aan.

Tags: 03, 01, 2013