1 januari 2013 - Reisverslag uit Peking, China van hendrikhund - WaarBenJij.nu 1 januari 2013 - Reisverslag uit Peking, China van hendrikhund - WaarBenJij.nu

1 januari 2013

Door: Hendrik hund

01 Januari 2013 | China, Peking

Vandaag zijn we naar de verboden stad geweest.
Eerst met de metro naar het plein van de hemelse vrede. Het was ontzettend druk op het plein en ook naar de Veboden stad was het heel erg druk, ondanks dat de Chinezen geen oud en nieuw vieren waren er volgens mij wel veel vrij want tot nu toe heb ik het nog niet zo druk gezien. Het was verschrikkelijk koud en een stevige wind. De verboden stad is enorm groot met imposante gebouwen. We hebben er uren gelopen en nog niet alles kunnen zien. Ook hier zijn weer veel handelaren die iets willen verkopen, en veel winkeltjes. Het is nu gelukt om een lepeltje te vinden die Ria spaart.
Tegen de avond dat we terug gingen konden we niet dezelfde weg terug maar moesten er aan de zijkant uit en toch een half uur lopen voordat we weer aan de voorkant waren. Iedereen was toch moe van het lopen en van de extreme kou zodat we terug zijn gegaan naar het hotel, het is een super hotel, hostel 161. Ook 's avonds gezellig, nog even een biertje en dan naar bed.

Tags: 01, 01, 2013