Reis shanghai - Beijing - Reisverslag uit Peking, China van hendrikhund - WaarBenJij.nu Reis shanghai - Beijing - Reisverslag uit Peking, China van hendrikhund - WaarBenJij.nu

Reis shanghai - Beijing

Door: Hendrik hund

30 December 2012 | China, Peking

Vandaag vertrokken uit Shanghai. We gaan met de hoge snelheidstrein naar Beijing
Vanochtend om 8 uur op zodat we om 9.30 kunnen vertrekken naar het treinstations, zeker een half uur met de metro. Vanochtend de eerste keer dat Ruud in de verkeerde metro stapt, we gaan eerst de verkeerde kant op. De eerst volgende er weer uit en de andere richting. We komen aan op een enorm station, bijna 20 minuten gelopen voordat we bij de Gates zijn van onze trien. De juiste stoelen zoeken, het is 3 en 2 naast elkaar. We zitten naast elkaar. Nog ongeveer 8 minuten en we vertrekken. De snelheid die we al vrij snel halen is 302 km. De trein rijdt super, het glijdt gewoon. Totaal niet te vergelijken met Nederland. Onderweg veel bergen/heuvels en alles is bedekt met een klein laagje sneeuw. Af en toe kom je delen tegen die vlak zijn en waar het landschap verdeeld is in vakken met bomen rijen. Ook kom je onderweg kleine gehuchtjes tegen, het echte platteland. Hier zie je geen auto's. Regelmatig zie ik de 4 baans weg, vol met vrachtauto's en geen personenauto's . Ook af en toe file. De trein stopt onderweg 2 keer, nanjing en Jiana of zo heb het nog niet opgezocht.
Om 11.00 uur reden we weg en om precies 16.00 uur kwamen we aan.
Ook hier was Ruud onze gids bracht ons zonder problemen in het hotel.
Zoek je nog een China gids ik weet er een!
We gingen nog even uit eten bij de "chinees" en daarna nog naar het plein van de hemelse vrede. Erg koud. Een enorm plein met een 10 baans weg er omheen.
Daarna terug naar het hotel even koffie drinken, skypen met Ria en verslag typen.

Morgen Olympisch Dorp
Het is hier nu 22.00 uur.
Welterusten.
Ik probeer morgen weer foto's te plaatsen.

• 01 Januari 2013 - 01:09

Carla:

HAPPY NEW YEAR !!

• 01 Januari 2013 - 03:43

Hoi, julli ook een gelukkig nieuwjaar, het is hier inmiddels 10.42, en we zijn inmiddels al weer aan het opstaan en willen zo vertrekken naar de Veboden Stad.

• 01 Januari 2013 - 20:24

Albert En Betsy:

hoi Hendrik en aanverwanten in China,

Allereerst een voorspoedig en gezond 2013 gewenst. We kregen vandaag van floris je adres van je reisverslag. Erg leuk om te lezen.
    Nog een fijne tijd in China gewenst vanuit een warm en nat Nederland

• 03 Januari 2013 - 10:04

Hallo Albert en Betsy,
    Leuk dat julli een berichtje sturen.
    Julli ook een goed en gezond 2013 gewenst vanuit Beijing. Het is hier schitterend weer, volop zon alleen heel erg koud 's nachts min 16/17 en overdag min 5. 1 januari was het heel koud met veel wind en we waren toen in de Verboden Stad en dat was wel even pittig met zoveel wind en kou. Vandaag de muur gezien en op gelopen, was niet koud en veel zon dus we konden er volop van genieten. Morgen gaan we met de trein naar Nanjing een dag overnachten en dan door naar Tongling.
    Iedereen de groetjes.

Tags: 30, 12, 2012