Nog een paar dagen in Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van hendrikhund - WaarBenJij.nu Nog een paar dagen in Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van hendrikhund - WaarBenJij.nu

Nog een paar dagen in Shanghai

Door: Hendrik hund

Blijf op de hoogte en volg

29 December 2012 | China, Sjanghai

De dagen dat we in Shanghai zijn hebben veel bekeken. Omdat het veel regent hebben we dingen bezocht die onderdak zijn. In Pudong heb je het grootste zee aquarium van de hele wereld met een onderwater tunnel van 175 meter. Je daalt af in de tunnel en gaat dan op een lopende band staan die je door de tunnel leidt, heel langzaam en schitterend om al die vissen, haaien te zien. Ik wist dat er ook nog een speciale overdekte markt is met koopjes, alleen niet precies waar die was. Even gezocht en gevonden, super groot en allemaal kleine winkeltjes en ze trekken je bijna naar binnen , en de een schreeuwt nog harderer dat hij voor jouw een zeer speciale prijs heeft, van 400 yuan naar 50 is soms heel normaal. We hebben gekeken bij een jas van mammut. De prijs was eerst veel te hoog maar na een tijdje toch gekregen voor die speciale prijs wat wij ervoor wilden geven. Leuk hoe die onderhandelingen gaan, ik begin het te begrijpen en wil zeker mijn voordeel mee doen, kosten tea house moeten er weer uit !
De volgende dag zijn we eerst naar Chinatown gegaan, schitterend wat mooi om te zien en groot, er wordt echt alles
verkocht. Ook nog een Chinese tuin bekeken, ook hier wordt van alles verkocht. Je denkt de spullen die ze hier verkopen dat is de prijs maar nee hoor ook hier kun je wel tot 60 procent of meer korting gaan zeggen en àls je wegloopt dan komen ze achter je aan dat het nog goedkoper kan. Omdat het nog steeds regende zijn we een enorme winkelcentrum binnen gegaan, 8 verdiepingen of zo en er kwam een belangrijke filmster, Nina uit Parijs of zo. B
Bleek iemand uit Bulgarije te zijn en was model en had in een film gespeeld. Zeker 10.000 kijkers op alle verdiepingen was het zwart van de Chinezen die helemaal hyper werden. Ruud was inmiddels naar het hoofdstation om kaartjes te kopen voor de reis van Shanghai naar Peking/Beijing. Annet ik gingen schoenen kijken, gevonden bij Timberland, supermooie schoenen gevonden zowel Annet als ik alleen nu nog de prijs in zo'n n mooie winkel van Timberland. Met behulp van de rekenmachine laat ik zien wat ik wil betalen, natuurlijk veel te laag voor hun maar ze kwamen met een tegenbod, Dus ook hier kan het dacht ik. Maar ik bleef bij mijn prijs kon echt niet, ik liep al eens richting deur maar moest nog even wachten, ze moesten nog even overleggen. Weer een lager bod. Volhouden dacht ik komt goed, ze moesten de baas bellen voor deze prijs en ja hoor het ging ook hier door. Niet te geloven hoe dat hier functioneert.
Ruud was inmiddels terug en die vond dat we de tv toren gezien moesten hebben van binnen en natuurlijk boven in. Kaart gekocht, behoorlijke prijs , helemaal naar boven en , alleen mist en je kon echt niets zien. Nee je moest het gezien hebben, nou dat hebben we.
Vandaag de 29 ste regent en sneeuwt het zijn naar Shanghai museum geweest en een jas gezocht voor Ruud en gevonden voor een mooie prijs. Vandaag vroeg naar bed omdat we morgenvroeg moeten vertrekken naar Being. Ik probeer morgen een verhaal te schrijven uit Being.

Tags: 29, 12, 2013

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 04 Dec. 2012
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 14261

Voorgaande reizen:

05 December 2012 - 13 Januari 2013

Mijn eerste reis

16 September 2013 - 30 November -0001

Naar China

Landen bezocht: