Olympisch dorp Beijing - Reisverslag uit Peking, China van hendrikhund - WaarBenJij.nu Olympisch dorp Beijing - Reisverslag uit Peking, China van hendrikhund - WaarBenJij.nu

Olympisch dorp Beijing

Door: Hendrik hund

01 Januari 2013 | China, Peking

31 december, oudejaarsdag zijn we naar het Olympisch dorp geweest. In Beijing is de metro behoorlijk anders als in Shanghai. Het is ouder, kleinere doorgangen van het ene naar het andere perron en veel meer trappen. De metro zelf is ook veel voller met mensen, hier wordt je af en toe de metro ingedrukt om dat het niet meer past. Het Olympisch dorp is schitterend, we zijn de Bird's nest, vogelnest ingeweest. Een schitterend gebouw, ook 's avonds weer geweest om het verlicht te zien, echt prachtig.
Overdag of 's avonds het maakt niet uit wanneer je ergens bent het is altijd vol met mensen, en van die verkopers die je iedere 100 m iets willen verkopen. In Beijing zijn we ook nog een BMW garage binnen gegaan, veel mensen en ook veel verkopers. Voor een nieuwe BMW 500 serie het nieuwste model met een hoge kont wordt 1.000.000 yuan gevraagd, er zaten wel verschillende optie's op.

Tags: 31, 01, 2012