Vandaag heerlijk gewandeld prachtig weer, veel zon - Reisverslag uit Sjanghai, China van hendrikhund - WaarBenJij.nu Vandaag heerlijk gewandeld prachtig weer, veel zon - Reisverslag uit Sjanghai, China van hendrikhund - WaarBenJij.nu

Vandaag heerlijk gewandeld prachtig weer, veel zon

Door: Hendrik hund

Blijf op de hoogte en volg

25 December 2012 | China, Sjanghai

Het was vandaag een heerlijke dag veel zon en een heerlijke temperatuur op deze kerstdag. Eerst even naar de Bund, echt uniek om het te zien.
Daarna doorgelopen naar monument van, for peoples's .
Hierna de Being road met allemaal klein ijzerwaren winkels, echt alles te koop, duizenden veertjes, staven ijzer, elektronica materiaal enz. Ook het wasgoed hangt overal op straat, onderbroek, bh, sokken, schoenen en natuurlijk van die echte dikke dekens. Ik liep op het trottoir en moest stoppen er moest eerst een deken opgehangen worden op een houten ronde stok, die ze dan weer omhoog drukken met een stok met haak. Volgens mij hoor ik nu muizen boven mij, ik slaap namelijk boven in het hotel. Ben uiteindelijk doorgelopen naar People's Square en Park was vroeger een drafbaan maar mocht op een zeker moment niet en is het een park geworden met iets van kermis.
Ook is hier het Shanghai museum.
Vandaag komt Ruud naar Shanghai en Annet vertrekt van Düsseldorf naar Shanghai.
Ik heb Ruud opgewacht bij de metro, komt natuurlijk net aan de andere kant van de straat naar boven. Ruud heeft een perfecte kleur jas aan en ik zie hem gelijk, hij mij niet. Loop die kant op en we gaan samen naar her hotel, Ruud spreekt al vloeiend "Chinees" en boekt gelijk een kamer op de tweede verdieping, ik heb een kamer op de vierde.
Nog even een Skype gedaan met Annet voor vertrek naar düsseldorf.Raar idee dat ze hier morgenmiddag is.
Ben vanavond uitgeweest met Ruud, heerlijk Mac gehad en in dezelfde Mac geweest als de vorige keer toen het zo leuk begon en zo fout eindigde. Ze waren er niet, Ruud zei van jouw geld hoeven ze een aantal weken niet te werken, dus die vieren een chinese kerst. We zijn nog even naar de Bund gegaan, het is inmiddels donker en echt schitterend al die lichtjes. Nog even koffie bij starbrucks en toen naar het hotel. Nog even mijn verhaal doen en morgenvroeg gaan we met de metro en Annet om 16.00 uur ophalen. Ik kan nu inmiddels een deel van de stad laten zien en waarschuwen voor vreemde mannen en vrouwen, ervaringsdeskundige heb je altijd nodig!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 04 Dec. 2012
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 14273

Voorgaande reizen:

05 December 2012 - 13 Januari 2013

Mijn eerste reis

16 September 2013 - 30 November -0001

Naar China

Landen bezocht: