Zeer bijzondere dag - Reisverslag uit Sjanghai, China van hendrikhund - WaarBenJij.nu Zeer bijzondere dag - Reisverslag uit Sjanghai, China van hendrikhund - WaarBenJij.nu

Zeer bijzondere dag

Door: Hendrik hund

Blijf op de hoogte en volg

23 December 2012 | China, Sjanghai

's morgens ben ik op pad gegaan naar de Bund, boulevard. Schitterend wat je dan ziet. Aan de overzijde van de rivier, die druk bevaart wordt, zie je Pudong met z'n skyline van gebouwen.
Een tijdje gewandeld, foto' s maken enz. Ben even gaan zitten op een hoten trap en alles bewonderd. Na een tijdje komt er een man/ jongen aan of ik een foto wil maken, dat wil ik wel. Hij geeft mij het toestel en ik wil drukken gaat die uit, weer opnieuw geprobeerd weer uit. Hij gaat naast mij zitten en wil een praatje beginnen, geen goed gevoel en ik loop weg. Later op de dag ben ik naar Nanjing lu geweest, een zeer drukke winkelstraat, je wordt als buitenlander belaagt door massage, night club,horloge enz. Leuk incident, ik was er al behoorlijk zat van , komt er weer z'n klein kereltje erg opdringerig te doen. Ik kon hem niet direct kwijtraken en hij bleef mij aankijken en lette niet goed op het perkje met ijzeren stang en ging zo naast mij liggen en stuiterde ook nog een stukje. Zijn collega's begonnen te lachen.
Daarna naar de Mac. Ik wees menu 5 aan en kreeg toen 5 keer cola,hamburger en patat. Is later weer goed gekomen toen had ik er nog een.
Plekje gezocht, ging zitten langs het raam naast andere mensen. Aan linkerzijde een leuke jonge dame, dan wordt het oppassen geblazen maar dat had ik toen nog niet door. Ze vraagt iets in het Engels ik begrijp het en geef antwoord en dat gaat een tijdje door. Haar "vriend" komt erbij en vraagt zegt ook iets. Dit gaat een tijdje door en ze vragen wat ik ga doen want zijn zijn hier ook maar een paar dagen. Dat wist ik nog niet wat ik zou gaan doen. Zij hadden theehuis gepland met alle uitleg of ik mee wilde. Nog niets door want alle opdringerige mensen kwamen richting mij en het kon toch niet zo zijn dat ik toevallig daar ben gaan zitten waar 2 oplichters waren. Nou het waren er twee. Ik kwam in een theehuis terecht met alle rituelen enz. Maar aan het eind van de rit moest er betaald worden. Het waren hele dure kleine kopjes thee. Ik heb ze ook nog bedankt en een foto gemaakt van hun.
Teruglopend naar mijn hotel begon ik toch wel te twijfelen aan alles en ging zoeken op Google, nou ik schrok me de pleuris, ook ik ben erin gestonken, en velen met mij en ook nog veel meer na mij.
Het blijkt gewoon dat je niemand zomaar kunt vertrouwen, dus morgen ben ik weer waakzamer

  • 24 December 2012 - 18:05

    Marja:

    Jeetje doe je voorzichtig?! Hoop dat je nog geld voor schoenen overhoudt?

  • 25 December 2012 - 07:38

    :

    Hoi marja,
    Ik heb nog wel wat geld overgehouden voor een paar schoenen en een broek of 2.
    Het was wel een hele aparte ervaring hoe ze je oplichten zonder dat ik het door had aan het begin. Het verhaal waar het mee begon klopte gewoon ze had foto's op haar telefoon van de kinderen van haar zus die in Denemarken woont. Het waren dus hele goeie op hun vakgebied.
    Sprak over Denemarken, Noorwegen steden enz.
    Maar vandaag was ik alerter en heb wel veel met Chinezen gepraat maar tot zover en niet verder en dat gaat prima want het verhaal is steeds hetzelfde, foto maken van ons, waar komt u vandaan, waarom hier, hoelang, met hoeveel mensen enz.
    Ik heb bijn alle beroepen al gehad en de tijd dat hier ben ook al en met hoeveel mensen ook al. Meestal houdt het gesprek dan op en gaan ze weer verder
    Groetjes

  • 25 December 2012 - 11:44

    Marja:

    Haha, straks sta je bekend als die rare buitenlander die alles kan! Nou is datnatuurlijk ook bijna zo () maar dat kunnen zij niet weten... Be careful out there!

Tags: 23'12'2012

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 04 Dec. 2012
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 14262

Voorgaande reizen:

05 December 2012 - 13 Januari 2013

Mijn eerste reis

16 September 2013 - 30 November -0001

Naar China

Landen bezocht: