Hendrik en Ria - Reisverslag uit Sjanghai, China van hendrikhund - WaarBenJij.nu Hendrik en Ria - Reisverslag uit Sjanghai, China van hendrikhund - WaarBenJij.nu

Hendrik en Ria

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg

09 Oktober 2013 | China, Sjanghai

Laatste dag en nacht in Shanghai, nog een keer naar allerlei trekpleisters geweest, zoals vanavond naar de Bund. Een prachtig gezicht, al die verlichte gebouwen en flanerende mensen. Na dit gezien te hebben vraag je je echt af waarom wij ons nog druk maken over een lamp laten branden terwijl je er niet bent. Laat staan of je een spaarlamp of ledlamp wil gebruiken. Ze hebben licht hier zelfs in alle kleuren van de regenboog. Na deze weken zijn we volleerde openbaar vervoerreizigers geworden, vooral de metro is perfect geregeld. Vanochtend dus ook nog even met de metro naar ondergrondse kledingmarkt gegaan, waar Hendrik iets gekocht heeft en zo veel korting bedongen heeft dat de verkoopster hem geen gedag meer wilde zeggen ( haar gezicht sprak boekdelen), maar ja, it's all in THE game. Daarvoor zijn we naar een oud gedeelte van Shanghai, het oude Chinatown, gegaan. Dit wordt beetje bij beetje afgebroken, maar dat wat er nog staat is beneden winkeltjes en boven authentiek. Het is er zo druk met toeristen dat je, als je de gebouwen wegdenkt, net zo goed in Valkenburg kunt lopen in de bouwvakvakantie. Om de vijf meter iemand die vraagt : watches, bags, rolex ?, zoals op alle plekken waar veel mensen uit de metrostations, busstations en treinstations komen. Ook zagen we daar iemand in een lederhose lopen, ik kon mijn lachen niet houden, want wie verwacht nou een lederhose in China ? Natuurlijk een foto .........
Hendrik kreeg zelfs een massage aangeboden toen ik even weg was, maar gelukkig konden de dames er hartelijk om lachen toen ik er aan kwam. Ze zeiden dat het om een voetmassage ging, deuh, tuuuuuuurlijk.
Shanghai is een stad waar we zeker nog eens willen terugkomen. Hier komen traditie en moderne wereld , jong en oud, Chinees en niet-Chinees samen. Morgen naar het vliegveld Pudong, alwaar we om 01.00 's nachts (vrijdag) vertrekken. Over een paar dagen zal ik mijn slotpleidooi houden. Tot dan.....

  • 09 Oktober 2013 - 16:51

    Marja:

    Nou wat een heerlijk verslag weer! Ik zie het voor me! Maar dat afdingen... Zo zielig!!

  • 09 Oktober 2013 - 21:19

    Carla:

    Volleerde openbaarvervoer reizigers in China;kom daar in Nederland maar eens om. Hebben ze in China geen last van blaadjes op het spoor of rgenbuien die de seinen ontregelen? En passen al die superkoopjes wel in de rugzak?? Geniet nog even van de laatste momenten in China en een hele goede terugreis. We zien er naar uit om alle verhalen in geuren en kleuren te horen. Tot gauw!

  • 10 Oktober 2013 - 14:03

    Betsy:

    Dag Ria en Hendrik, We zijn erg benieuwd naar jullie verhalen. De foto's geven al enigszins een indruk. Wat zullen ze in China blij zijn dat Hendrik weer vertrekt met zijn "spot biedingen "ha ha.
    Een hele goede terugreis gewenst van Albert en Betsy

  • 12 Oktober 2013 - 16:21

    Annie:

    Ik moet wel lachen hoor! ik zou jullie volgen.....zit ik steeds verkeerd te kijken en denk dat jullie dus niets schrijven.
    begon al ongerust te worden. haha
    toen Michelle zei dat ik ergens anders moest kijken...... en nu zie ik alle verslagen.
    en zijn jullie al weer terug denk ik.
    (wat een mop)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 04 Dec. 2012
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 14159

Voorgaande reizen:

05 December 2012 - 13 Januari 2013

Mijn eerste reis

16 September 2013 - 30 November -0001

Naar China

Landen bezocht: